Despre Eurovision

   12/02/2007

Bun găsit tuturor!
După cum ştiţi, am trimis şi eu două piese la Eurovision anul acesta: una “pe targhet” iar cealaltă pentru că mi-a plăcut mult.

S-a întâmplat să nu treacă de preselecţie… Asta e. Poate data viitoare.

Şi pentru că până acum am fost de fiecare dată surprinşi de tot felul de întâmplări care au facut ca întregul procedeu de alegere a piesei reprezentative să fie tot mai spectaculos, m-am gandit că există câteva lucruri care pot fi îmbunătăţite la modul de organizare a evenimentului.

Cred că, înainte de a fi comunicate toate piesele ce intră în semifinale la concurs, este necesară o verificare completă a lor, lucru care cere timp.

Nu se pot asculta câteva sute de piese într-o zi. Este imposibil să judeci corect după atatea piese ascultate. Există mai mulţi factori care pot dezavantaja piesele jurizate spre finalul selecţiei: oboseala, plictiseala, obişnuinţa cu anumite sound-uri care pot să minimalizeze calităţile altor piese din concurs.
De aici se trage şi reacţia membrilor juriului: “multe piese proaste”.

Pentru că şi eu lucrez în studio, pot să vă spun că dupa şase ore de muncă, oricât de frumoase ar fi piesele pe care le înregistrez, totul îmi pare imperfect. Urechea oboseşte şi “creeaza” elemente noi care distrag atenţia de la ceea ce este important în piesă.

În plus, orice metal preţios arată ca un metal lipsit de valoare în cantităţi mari.
Puneţi (dacă aveţi ;-)) o tonă de bijuterii de platină într-o grămadă şi veţi vedea ca vor parea fier vechi. Asta se întâmplă cu piesele “judecate” în timp record.

Când vrei să faci alegerile bune, iţi dedici timp. Atât cât ai nevoie ca sa ştii că alegerea ta este bine cântărită.

În plus, verificarea cea mai importantă o constituie apariţia live. Nu poţi să trimiţi la Eurovision piese interpretate de oameni care nu ştiu să cânte. De aceea cred ca este necesar ca selecţia să testeze şi acest aspect. Poate că, în loc să se asculte nişte benzi cu vocile corectate în studio, se poate organiza un mic spectacol în care fiecare să îşi cânte piesa. De acolo se vor vedea profesionalismul şi implicarea fiecărui artist şi compozitor.

Eu doar zik…

E-adevarat, regulamentul este regulament. Dacă spune că piesele nu trebuie cântate înainte de o anumită dată, atunci aşa trebuie să fie. Raspunzători de încălcarea acestor reguli sunt autorii pieselor.
Totodata, dacă s-a făcut această greşeală, daca piesele au intrat în concurs cu toate problemele de difuzare, de plagiat, etc., este la fel de incorect să le scoţi din concurs, cu atât mai mult cu cât zece mii de români au sunat pentru a-şi da votul şi banii către acea piesă.

În speranţa că lucrurile vor fi cât se poate de pozitive şi favorabile nouă, le doresc celor de la Loco Mondo mult succes.
Paula

Share this